Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Биологија. Екологија. | |||||||||
Врста и ниво студија | Основне академске студије, I ниво | |||||||||
Назив предмета | Акватична ботаника | |||||||||
Наставник (за предавања) | Гордана В. Субаков Симић, Јасмина Б. Шинжар Секулић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Гордана В. Субаков Симић, Јасмина Б. Шинжар Секулић, Драгана Д. Предојевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 5 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | Алгологија | |||||||||
Циљ предмета |
Упознавање са основним појмовима, процесима и одабраним представницима из акватичне ботанике. | |||||||||
Исход предмета |
Студент групише, препознаје, именује припаднике макрофита, алги и цијанобактерија из одабраног воденог екосистема. Студент зна да установи и разликује адаптације на одабраним примерима. Студент је способан да уз малу помоћ наставника узме узорке, изврши анализу, напише студијски истраживачки рад и презентује резултате. Студент зна да корсти Еxel, Word и PowerPoint алате за анализу прикупљених података, писање студијског истраживачког рада и презетацију добијених резултата. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Карактеристике молекула воде. Подела водених станишта. Абиотички фактори у воденој средини. Алге - подела према станишту. Макрофите - таксономска и еколошка подела. Адаптације. Биоиндикатори. Инвазивне врсте. Примарна продукција. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Адаптације макрофита.Узорковање материјала на терену. Анализа материјала са терена. Израчунавање примарне продукције. Писање студијско истраживачког радa и припрема презентације. Одбрана студијско истраживачког рада. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Нерецензирана скрипта аутора: Гордане Субаков Симић и Јасмине Шинжар Секулић | |||||||||
2 | Блаженчић, Ј. (2007): Систематика алги. ННК Интернационал, Београд. 267. | |||||||||
3 | Хиндак, Ф., Марван П. & Комарек, Ј. (1978): Слатководне риаси. Братислава. 724. | |||||||||
4 | Стевановић, Б. М., Јанковић, М. М. (2001): Екологија биљака са основама физиолошке екологије биљака. ННК Интернационал. Београд. 514. | |||||||||
5 | Sculthorpe, C. D. (191). Biology of aquatic vascular plants. Edward Arnold Ltd. London. 610. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
1 | 1 | 2 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска, практична и истраживачка настава. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
5 | писмени испит | 50 | |||||||
практична настава | 5 | усмени испит | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 40 | |||||||||