Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Молекуларна биологија и физиологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Неуробиологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Молекуларна неуробиологија (БИ-НБ-О5) | |||||||||
Наставник (за предавања) | Павле Р. Анђус, Душанка Љ. Савић-Павићевић, Милена M. Милошевић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | Неуробиологија (ОА-М14), Биофизичка основа опште физиологије (ОА-М6), Основи молекуларне биологије (ОА-БМ2) | |||||||||
Циљ предмета |
Стицање виших знања о молекулским механизмима функционисања нервног система на ћелиском нивоу. | |||||||||
Исход предмета |
Сагледавање примене знања из молекуларне биологије у неуронауци. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Молекулска основа преноса сигнала. Регулација транскрипције и транскрипциони фактори, експресија раних и касних гена, сигнални путеви који регулишу експресију гена. Знaчај пост-транскрипционе регулације, РНК-везивних протеина, локализоване транслације, епигенетичке регулације и регулаторних РНК за диверзитет и специјализоване функције неурона. Бихејвиорална епигенетика. Молекуларна регулација синаптичке трансмисије. Молекуларна организација јонских канала. Волтажно зависни канали, Лиганд зависни канали Г-протеином регулисани канали. Молекуларни механизми учења и памћења (LTP, LTD). Организација и регулација експресије гена за јонске канале. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | ||||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Molecular neuroscience. P. Revest & A. Longstaff, Bios Scientific Publishers Ltd , 1998 | |||||||||
2 | Cellular and Molecular Neurophysiology, C. Hammond, Academic Press , 2008 | |||||||||
3 | Molecular biology of the neuron. RW Davies & BJ Morris (eds), BIOS Scientific Publishers Ltd., 1997 | |||||||||
4 | Molecular Neuropharmacology - A Foundation for Clinical Neuroscience, EJ Nestler, SE Hyman, RC Malenka, McGraw-Hill Co, Inc. , 2009 | |||||||||
5 | Osnovni principi molekualrne neurobiologije, M.Stojiljkovic, Biološki Fakultet, Nova prosveta, 1998. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 0 | 0 | 0 | |||||||
Методе извођења наставе |
Предавања и семинари | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
30 | писмени испит | 30 | |||||||
практична настава | усмени испит | 40 | ||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | ||||||||||