Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Молекуларна биологија и физиологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Хумана молекуларна биологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Молекуларна биологија малигне ћелије | |||||||||
Наставник (за предавања) | Горан Н. Брајушковић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета је да се студент упозна са основим карактеристикама малигних болести и молекуларној основи малигних болести као и да их оспособи да прате најновија истраживања у области молекуларне генетике малигних болести | |||||||||
Исход предмета |
Када заврше овај курс студенти би требало да владају основама молекуларне биологије малигне ћелије и да спознају улогу молекуларне биологије у дијагностици и терапији малигних болести. Такође, да буду способни да примене стечена знања у приступу проблематици, експерименталном дизајну, интерпретацији резултата, коришћењу литературе и информационих технологија у будућим истрживањима | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
1. Малигне болести - дефиниција, подела, етиологија, фактори ризика, дијагностика и лечење. 2. Молекуларна основа малигних болести - онкогени, тумор супресорни гени, репер системи у неопластично трансформисаним ћелијама 3. Улога процеса апоптозе у процесима неопластичне трансформације . 4. Наследне малигне болести, подела, губитак хетерозиготности. 5. Епигенетика и малигне болести - метилација молеклула ДНК, геномска нестабилност, улога микро РНК и дугих некодирајућих РНК у патогенези малигних болести 6. Варијације у броју копија и малигне болести, 7. Истраживања малигних болести у пост-геномској ери 8. Нови биолошки маркери малигне ћелије 9. Персoнална медицина | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | ||||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Mendelsohn, J., Howley, P.M., Israel, M.A., Gray, J.W. & Thompson, C.B. (2015). The Molecular Basis of Cancer. Philadelphia: Elsevier Saunders. | |||||||||
2 | Брајушковић, Г. (2007). Молекуларна генетика. Београд: Биолошки факултет, рецензирана скрипта | |||||||||
3 | ||||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Предавања ex catedra уз презентације; Студентска презентација градива; Обрада тема према интересу студената; Решавање проблема, интерпретације научних проблема и експерименталних података и сл. активности које захтевају примену стеченог знања, подстичу независно мишљење и креативност и омогућавају континуирану евалуацију студената током семестра; Консултације. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | 50 | |||||||
практична настава | усмени испит | |||||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 40 | |||||||||