Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Молекуларна биологија и физиологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | ||||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије II ниво | |||||||||
Назив предмета | Израда мастер рада | |||||||||
Наставник (за предавања) | Ментор мастер рада | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 30 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |||||||
Услов | положени сви испити предвиђени програмом, односно остварено 30ЕСПБ | |||||||||
Циљ предмета |
Оспособљавање студената за самосталану израду научно-истраживачког рада у одабраној области биологије; савладавање методологије истраживања, оспособљавање за решавање проблема, анализу и интерпретацију резултата и самосталну презентацију добијених резултата у форми мастер рада. | |||||||||
Исход предмета |
Процесом израде и одбраном завршног рада
студент стиче способности за: - самостално прикупљање информација из стручне и научне литературе - логично мишљење, формулисање претпоставки и извођење закључака - пласирање различитих научних и стручних информација, давање мишљења и размењивање идеја - самостални и тимски истраживачки рад - планирање и извођење експеримената - научно засновану интерпретацију експерименталних података - успешну примену принципа добре лабораторијске праксе у процесима планирања, изведбе и контроле експеримента |
|||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Мастер рад представља завршни рад студента у коме се он упознаје са специфичном научно-истраживачком методологијом у одређеној области биологије. Уз помоћ наставника студент формулише проблем, поставља хипотезу, конципира истраживачки приступ и бира одговарајуће методе истраживања. Самостално студент прикупља и обрађује релевантну литературу. Након обављеног истраживања, студент припрема мастер рад у форми која садржи следећа поглавља: Увод (теоријски део), Материјал и методе, Резултати, Дискусија, Закључак, Списак литературе. Након прегледа и оцене мастер рада од стране комисије коју именује Наставно-научно веће факултета, студент приступа јавној одбрани пред истом или проширеном комисијом. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | ||||||||||
Литература | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
20 | ||||||||||
Методе извођења наставе |
Експриментална – лабораторијска истраживања, сакупљање и преглед литературе; статистичка обрада резултата; консултације и дискусија резултата са наставником (менторска настава), писање рада, писање и припрема презентације за одбрану, усмена одбрана рада. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
израда рада | 50 | одбрана рада | 30 | |||||||
писање рада | 20 | |||||||||