Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Молекуларна биологија и физиологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Форензичка биологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Форензичке анализе молекула ДНК | |||||||||
Наставник (за предавања) | Миљана М. Кецмановић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | ||||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Циљ курса је да студентима пружи знањe о примени теоријских и практичних достигнућа молекуларне биологије у анализи биолошких трагова. | |||||||||
Исход предмета |
Студенти ће бити оспособљени за примену различитих техника у анализи молекула ДНК као и за тумачење резултата, са циљем асоцијације трагова и особа. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
У оквиру овог курса изучаваће се следеће теме: полиморфизми ДНК од значаја у форензичким анализама; историја форензичких ДНК анализа; методе за изолацију и квантификацију ДНК; савремене методе базиране на ПЦР-у за анализу аутозомних СТР локуса, СТР локуса везаних за Y - хромозом као и митохондријске ДНК; примена тачкастих полиморфизама у форензичким анализама; интерпретација ДНК профила; јединствени ДНК профили и мешавине и њихово тумачење; значај акредитације, валидације и контроле квалитета у форензичким лабораторијама. Форензички изазови: деградована ДНК, мешавине, трагови са гранично малом количином ДНК. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | ||||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Fundamentals of Forensic DNA typing, аутор: John M Butler, издавач: Еlsevier (2009) – на енглеском језику. | |||||||||
2 | Прегледни чланци из области | |||||||||
3 | ||||||||||
4 | ||||||||||
5 | ||||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 0 | 2 | ||||||||
Методе извођења наставе |
Теоријска настава: предавања; студентска презентација градива (по жељи студената); Практична настава – решавање проблема, расветљавање „злочина“. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
20 | писмени испит | ||||||||
практична настава | усмени испит | 50 | ||||||||
колоквијуми | 20 | |||||||||
семинари | 10 | |||||||||