Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија, Молекуларна биологија и физиологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Експериментална и примењена ботаника, Форензичка биологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије | |||||||||
Назив предмета | Форензичка ботаника | |||||||||
Наставник (за предавања) | Јанаћковић Т. Пеђа, Марин Д. Петар, Рајчевић Ф. Немања, Дулетић-Лаушевић, Н. Соња | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Јанаћковић Т. Пеђа, Рајчевић Ф. Немања, Дулетић-Лаушевић, Н. Соња | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Јанаћковић Т. Пеђа, Марин Д. Петар, Рајчевић Ф. Немања, Дулетић-Лаушевић, Н. Соња | |||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Да студенти стекну основна теоријска и практична знања и вештине из области ботанике применљиве у форензици приликом увиђаја и за реконструкцију и расветљавање форензичких случајева. | |||||||||
Исход предмета |
Студенти су овладали вештинама, разумеју и повезују ботаничку и форензичку методологију и терминологију. Оспособљени су за практичну примену знања и закључивања приликом узорковања и анализе ботаничког материјала неопходног за решавање форензичких случајева. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
1. Увод у форензичку ботанику. 2. Биљке као докази у истрази. 3.Прикупљање ботаничких података и узорака за истрагу. 4. Анализа трагова доказа "класичним" ботаничким методама. Анатомске, цитолошке и хистолошке методе. 5. Систематске, таксономске и палинолошке методе. Морфолошке карактеристике за идентификацију биљака на нивоу рода или врсте. Улога хербаријума у форензичким истрагама. 6. Молекуларно-биолошкe анализе у идентификацији биљних врста као доказа у истрагама. Употреба биљне ДНК као доказ. Пластидни региони биљне ДНК, мултимаркер систем за идентификацију биљних врста у истрази. 7. Фитохемијске методе у форензици. 8. Заштита података. 9. Примери из праксе студије случаја у форензици. 10. Посета релевантним институцијама. | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Експерименталне вежбе и
теренски рад: 1. Методе узорковања биљног материјала за форензичку анализу на терену. 2. Морфолошка и анатомска анализа биљних фрагмената и форензичка микроскопија 3. Анализа полена. 4. Екстракција ДНК биљака и употреба мултимаркер система. 5. Фитохемијски и молекуларни фингерпринтинг. Студијски истраживачки рад: Израда пројекта – студија случаја у форензичкој ботаници. Експериментална и теренска реализација задатка из метода форензичке ботанике. Писање и одбрана истраживачког рада. |
|||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Coyle, H.M. (2004) Forensic Botany: Principles and Applications to Criminal Casework. Boca Raton, London, New York, Washington, D.C.: CRC PRESS | |||||||||
2 | Hall, D.V. & Byrd, J.H. (2012) Forensic Botany: A Practical Guide. WILEY-BLACKWELL, John Wiley & Sons, Ltd. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | 1 | 2 | |||||||
Методе извођења наставе |
||||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | 20 | усмени испит | 60 | |||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | ||||||||||
израда пројекта | 10 | |||||||||
презентовање пројекта | 10 | |||||||||