Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Експериментална и примењена ботаника | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије | |||||||||
Назив предмета | Фитохемијски практикум | |||||||||
Наставник (за предавања) | Јанаћковић Т. Пеђа, Рајчевић Ф. Немања | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Јанаћковић Т. Пеђа, Рајчевић Ф. Немања | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | Јанаћковић Т. Пеђа, Рајчевић Ф. Немања | |||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Изборни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Да студенти разумеју и науче методе и вештине рада у истраживачкој фитохемијској лабораторији, кроз обављање конкретних истраживачких задатака. | |||||||||
Исход предмета |
Кроз обављање конкретних истраживачких задатака студенти су стекли неопходно искуство и вештине и овладали специфичним фитохемијским методама и њиховом применом. Студенти су оспособљени за рад у фитохемијској лабораторији на испуњавању специфичних задатака из фитохемије и сродних области. Студенти су стекли вештину комуникације и рада у тиму у истраживачкој фитохемијској лабораторији. Студенти су овладали претраживањем литературе из области фитохемије. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
||||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Лабораторијске вежбе: 1.Упознавање са лабораторијом и опремом за екстракцију, изоловање и идентификацију (TLC, HPLC, GC, MS, UV, NMR,...). Упознавање са заштитном опремом и правилима и протоколима понашања у фитохемијској лабораторији. 2. Екстракција органским растварачима. 3. Екстракција етарских уља. 4. Хроматографија на танком слоју. 5. Хроматографија на колони. 6.Течна хроматографија високе резолуције (HPLC). 7. Избор истраживачког задатка и рад са доступним базама података (проналажење задате литературе или литературе по задатим кључним речима, неопходне за истраживачки задатак). Студијски истраживачки рад: Експериментална реализација задатка у лабораторији за фитохемију. Писње и одбрана студентског истраживачког рада. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Милосављевић С. (1994) Инструменталне методе хемијске анализе. Хемијски факултет, Београд. | |||||||||
2 | John T. Romeo (2003) Integrative phytochemistry: from ethnobotany to molecular ecology. Pergamon, Elsevier Science ltd., Oxford. UK. | |||||||||
3 | Jeffrey B. Harborne (1998) Phytochemical methods: a guide to modern techniques of plant analysis. Chapman & Hall, London UK. | |||||||||
4 | J. T. Arnason, Rachel Mata, John T. Romeo (1995) Phytochemistry of medicinal plants. Plenum Press, New York. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Методе: Демонстрација, практични рад, метода илустровања, писање писаних радова, разговор, усмено излагање, самосталне вежбе. Облици наставе: Фронтални, групни, индивидуални. Тимски рад, израда и презентовање пројеката. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | |||||||||
практична настава | 20 | усмени испит | 60 | |||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | ||||||||||
израда пројекта | 10 | |||||||||
презентовање пројекта | 10 | |||||||||