Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Молекуларна биологија и физиологија, Биологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Имунобиологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије, II ниво | |||||||||
Назив предмета | Експериментална имунобиологија | |||||||||
Наставник (за предавања) | Милена В. Катарановски, Биљана Ђ. Божић Недељковић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Биљана Ђ. Божић Недељковић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | обавезни | |||||||
Услов | Имунобиологија | |||||||||
Циљ предмета |
Циљ предмета Имунобиологија је да студенти схвате принципе и начине испитивања имунског система у физиолошким и патолошким условима | |||||||||
Исход предмета |
Студент ће по завршетку курса бити оспособљен
да: - Примени технике за испитивање статуса имунског система; - Учествује у истраживању и стицању нових сазнања са имунобиолошким садржајем; - Анализира резултате имунобиолошких истраживања (интерпретација резултата). - Уважава начело стерилног рада и одговорног односа у истраживањима у области имунобиологије; - Цени спремност за самосталан рад и етичке принципе истраживањког рада у области имунобиологије. - Представи основну методологију и добијене податке истраживачког пројекта у области имунологије усмено и визуелно; |
|||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
ПРИНЦИПИ ИСТРАЖИВАЊА ИМУНСКЕ ФУНКЦИЈЕ: Принципи
препознавања страног у индукцији имунског одговора; мобилност компоненти
имунског система (механизми кретања леукоцита). ЗНАЧАЈ КОРИШЋЕЊА ЖИВОТИЊА У
ТРАНСЛАЦИОНИМ ИМУНОЛОШКИМ СТУДИЈАМА (животињски модели имунодефицијенција;
животињски модели запаљењских болести;; животињски модели аутоимунских
болести, животињски модели туморских болести). ЕКСПЕРИМЕНТАЛНИ ПРИСТУПИ У ИМУНОЛОШКИМ ИСТРАЖИВАЊИМА: Примена поликоклонских антитела, Примена и ефекти интравенских имуноглобулина, Модификација и примена моноклонских анитела. Примена техника заснованих на интеракцији антиген-антитела, Примена техника заснованих на интеракцији антиген-антитела са обележивачима. Употреба ћелијских линија у туморској имунологији и транслација резултата са анималних модела на хумани систем, Тестови за процену имунског статуса у физиолошким и патолошким стањима. |
|||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Индукција имунског одговора на страно, Тестови за испитивање мобилности компоненти имунског система, Упознавање са начином индукције и настанка анималних модела, Употреба модификованих моноклонских антитела у ЕЛИСА тетсу, имунохистохемији, имунофлуоресценци, проточној цитофлориметрији, Тумачење и анализа резултата добијених применом техника заснованих на интеракцији антигена и антитела у процени имунског статуса, Упознавање за принципима стерилног рада и рада са ћелијским културама, Тестови за процену имунског статуса у физиолошким и патолошким стањима | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Катарановски, М., Миљковић, Ђ., Стојановић, И. (2012). Експериментална имунобиологија. Београд: Биолошки факултет. | |||||||||
2 | Божић, Б., Продановић, Н., Гашић. С. (2011). Имунобиологија-практикум. Београд: Биолошки факултет. | |||||||||
3 | Abbas, A., Lichtman, A., Pillal, S. (2014) Cellular and Molecular Immunology. USA: Saunders Elsevier. | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
предавања, показне и самосталне експерименталне вежбе, радионица са дискусијом о експерименталним приступима у имунолошким истраживањима и анализом добијених резултата | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
10 | писмени испит | ||||||||
практична настава | 20 | усмени испит | 60 | |||||||
колоквијуми | ||||||||||
семинари | 10 | |||||||||