Спецификација предмета за књигу предмета | ||||||||||
Студијски програм | Биологија, Молекуларна биологија и физиологија | |||||||||
Изборно подручје (модул) | Неуробиологија | |||||||||
Врста и ниво студија | Мастер академске студије II ниво | |||||||||
Назив предмета | Биологија понашања | |||||||||
Наставник (за предавања) | Лидија Љ. Раденовић | |||||||||
Наставник/сарадник (за вежбе) | Лидија Љ. Раденовић | |||||||||
Наставник/сарадник (за ДОН) | ||||||||||
Број ЕСПБ | 6 | Статус предмета (обавезни/изборни) | Обавезни | |||||||
Услов | ||||||||||
Циљ предмета |
Стицање основних знања о феномену понашања живих бића и науке које га изучавају; Основних концепата класичне етологије; Биолошке основе индивидуалне различитости у понашању. | |||||||||
Исход предмета |
Студенти ће бити способни за неуробиолошку анализу понашања; за примену неурофизиолошких експеримента у неуроетологији; за идентификовање неурона који контролишу одређена понашања – неуронске мреже; моћи ће да сагледају улогу и анализу интернеурона. | |||||||||
Садржај предмета | ||||||||||
Теоријска настава |
Неуробиологија понашања - уводно предавање, историјат, развој, интердисциплинарност, класификација, модел системи, нивои проучавања. Неурофизиолошки тестови за процену неких категорија понашања пацова и мишева; Обогаћена средина; Увођење и значај анималних модела. Неуроанатомска основа понашања - функционална неуроанатомија, неуротрансмитерски трактови, утицај на поремећаје понашања човека, утицај психоактивних супстанци на понашање | |||||||||
Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Демонстрационе вежбе: Методе изучавања понашања у лабораторијским условима. Примери на одабраним модел-системима: пацов, миш, генетски модификоване лабораторијске житотиње. | |||||||||
Литература | ||||||||||
1 | Radenović, L. (2010). Neurobiologija ponašanja. Biološki fakultet, Beograd. | |||||||||
2 | Kandel, Е. Cellular Basis of Behaviour | |||||||||
3 | Kolb, B. The Behaviour of the laboratory rat | |||||||||
Број часова активне наставе недељно током семестра/триместра/године | ||||||||||
Предавања | Вежбе | ДОН | Студијски истраживачки рад | Остали часови | ||||||
2 | 2 | |||||||||
Методе извођења наставе |
Програм ће бити реализован кроз систем интерактивних предавања, самосталног практичног и групног практичног рада студената (интерактивне радионице). Три пута у току семестра у унапред договореним терминима предавања одржаће се тестови/колоквијуми. Градиво сваког теста су пређено градиво са предавања. Долазак на тест је обавезан. Сваки тест носи по максимално 20 поена, што укупно чини 60 поена. | |||||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) | ||||||||||
Предиспитне обавезе | поена | Завршни испит | поена | |||||||
активност у току предавања |
писмени испит | 20 | ||||||||
практична настава | усмени испит | 20 | ||||||||
колоквијуми | 60 | |||||||||
семинари | ||||||||||